Regulamin świadczenia usług w postaci kursu edukacyjnego drogą elektroniczną
Niniejszy Regulamin ma zastosowanie do usług świadczonych drogą elektroniczną przez Anastasiię Cherniavską prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Centrum Edukacyjne Chowaniak Anastasiia Cherniavska Anastasiia Cherniavska, pod adresem Wielopole 18b/ VII, 31-072 Kraków, na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadającą numer NIP 9452233931 i REGON 385535889, tel. +48 (727) 777-775.
§ 1. Definicje
Terminom użytym w niniejszym Regulaminie nadaje się następujące znaczenie:
Regulamin – niniejszy regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 z późn. zm.).
Organizator – Anastasiia Cherniavska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Centrum Edukacyjne Chowaniak Anastasiia Cherniavska, pod adresem ul. Wielopole 18b/ VII, 31-072 Kraków, na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadająca numer NIP 9452233931 i REGON 385535889, adres e-mail an.cherniavska@gmail.com, nr tel. +48 (727) 777-775.
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której szczególne przepisy przyznają zdolność prawną, zawierająca z Organizatorem Umowę. W przypadku, w którym uprawnionym do uczestnictwie w Kursie jest osoba fizyczna nieposiadająca pełnej zdolności do czynności prawnej, Umowę zawiera jej przedstawiciel prawny.
Uczeń – osoba fizyczna uprawniona do uczestnictwa w Kursie, która ukończyła 14 rok życia. Uczniem może być Klient lub osoba wskazana przez Klienta.
Kurs – usługi nauczania języka polskiego jako obcego, angielskigo jako języka obcego i korepetycje z przedmiotów szkolnych w postaci kursu językowego indywidualnego lub grupowego, świadczone drogą elektroniczną, za pośrednictwem Internetu, obejmujący lekcje z Lektorem lub Native Speakerem.
Lekcje Wirtualne – nauka języka polskiego poprzez połączenie audio-wizualne realizowane w czasie rzeczywistym za pośrednictwem Internetu z Lektorem lub Native Speakerem. Wyróżnia się Lekcje Grupowe w ramach Kursu grupowego, Lekcje w Parze w ramach Kursu w Parze oraz Lekcje Indywidualne w ramach Kursu indywidualnego.
Lekcja Grupowa – jest to Lekcja Wirtualna, w której jednocześnie bierze udział więcej niż dwóch Uczeń.
Lekcja Indywidualna – jest to Lekcja Wirtualna trwająca do 60 minut, w której jednocześnie bierze udział jeden Uczeń.
Lekcja w Parze - jest to Lekcja Wirtualna trwająca do 60 minut, w której jednocześnie bierze udział dwoje Uczniów.
Lektor – osoba świadcząca usługi nauczania języka polskiego jako obcego/ języka angielskiego jako obcego/ korepetycje z przedmiotów szkolnych oferowane przez Organizatora drogą elektroniczną za pośrednictwem Internetu.
Native Speaker – Lektor, który jest rodowitym użytkownikiem języka polskiego albo angielskiego.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta wyrażające wolę zawarcia Umowy złożone za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
Umowa – zawarta przez Klienta na odległość, na warunkach niniejszego Regulaminu, umowa o świadczenie przez Anastasię Cherniavską prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Centrum Edukacyjne Chowaniak Anastasiia Cherniavska przez czas określony, usług w postaci kursu edukacyjnego za pośrednictwem Internetu, w wybranym przez Klienta pakiecie danego Kursu dostępnym na Stronie Internetowej Organizatora.
Strona Internetowa – serwis internetowy Organizatora dostępny pod adresem: chowaniak-school.pl
Platforma Zoom – system teleinformatyczny, w rozumieniu Ustawy z 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, za pośrednictwem którego realizowany jest Kurs, należący do: Zoom Video Communications Inc. 55 Almaden Boulevard, 6th Floor, San Jose, CA 95113.
Platforma Google Meet – system teleinformatyczny, w rozumieniu Ustawy z 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, za pośrednictwem którego realizowany jest Kurs, należący do: Google LLC 1600 Amphitheatre Pkwy, Mountain View, CA 94043.
Polityka Prywatności – dokument określający postanowienia dot. przetwarzania danych osobowych, dostępny pod Polityka prywatności
§ 2. Postanowienia ogólne
- Podmiotem oferującym i świadczącym usługę w postaci Kursu jest Organizator.
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności rodzaje i zakres usług oferowanych przez Organizatora, warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, warunki zawierania i rozwiązywania Umów oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
- Podstawą świadczenia usług Kursu jest Umowa zawarta na odległość pomiędzy Klientem a Organizatorem oraz uiszczenie przez Klienta ceny za Kurs.
- W celu zawarcia Umowy Klient zobowiązany jest zapoznać się i zaakceptować warunki niniejszego Regulaminu i Polityki prywatności, zapoznać się z opisem wybranego pakietu Kursu dostępnym na Stronie Internetowej Organizatora oraz wskazać dane osobowe niezbędne do zawarcia Umowy, poprzez uzupełnienie formularza rejestracyjnego.
- Klient zawierając Umowę oświadcza, że rozumie i akceptuje system nauczania oraz sposób i warunki świadczenia usług Kursu, zobowiązuje się do ich przestrzegania oraz akceptuje, że zawarcie Umowy wiąże się z obowiązkiem uiszczenia ceny za Kurs, jak również potwierdza otrzymanie pouczenia o prawie odstąpienia od Umowy oraz udostępnienie wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku, gdy Umowa zawierana jest przez Klienta, który nie jest Uczniem, Klient zobowiązany jest do zapewnienia przestrzegania przez Ucznia postanowień niniejszego Regulaminu.
- Zawarcie Umowy pomiędzy Klientem a Organizatorem następuje poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego, w ramach którego następuje wybór pakietu Kursu i akceptacja jego warunków oraz akceptację niniejszego Regulaminu i Polityki prywatności.
- Organizator nieodpłatnie udostępnia użytkownikom Strony Internetowej, w tym Klientom i Uczniom, niniejszy Regulamin za pośrednictwem Strony Internetowej w zakładce „Regulaminy” w sposób umożliwiający zapoznanie się z nim. Regulamin jest udostępniony na Stronie Internetowej w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści niniejszego Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się użytkownik.
- Organizator informuje, że zgodnie z art. 170 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, świadczenie usług w postaci kursu językowego droga elektroniczną nie stanowi prowadzenia szkoły, placówki, zespołu, o którym mowa w art. 182 połączenie szkół publicznych, szkół niepublicznych lub placówek w zespół, lub innej formy wychowania przedszkolnego. Działalność ta jest podejmowana na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców.
§ 3. Zasady świadczenia usług drogą elektroniczną
- Klient przyjmuje do wiadomości, iż Uczeń powinien dysponować sprzętem umożliwiającym korzystanie z usług świadczonych przez Organizatora. Organizator nie zapewnia sprzętu, systemu operacyjnego ani łącza w celu przeprowadzenia Kursu.
- Do korzystania z usług świadczonych przez Organizatora, przeglądania Strony Internetowej Organizatora oraz zawarcia Umowy niezbędne jest posiadanie:
- urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu,
- przeglądarki Internetowej Google Chrome/Firefox/Opera/Internet Explorer w celu pobierania i wyświetlania Strony Internetowej,
- aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail),
- włączonej obsługi plików cookies,
- mikrofonu lub zestawu słuchawkowego,
- zalecane: kamery (wbudowanej lub zewnętrznej),
- w przypadku Lekcji Wirtualnych za pośrednictwem Platformy Zoom – aktywnego konta na tej platformie,
- w przypadku Lekcji Wirtualnych za pośrednictwem Platformy Google Meet – aktywnego konta Google.
- Organizator nie ponosi kosztów sprzętu, systemu operacyjnego ani łącza koniecznego Uczniowi w celu przeprowadzenia Kursu (w tym kosztów wynikających z korzystania z Internetu). Koszty te obciążają osobiście Klienta lub Ucznia.
- Organizator może porozumieć się z Klientem lub Uczniem poprzez pocztę elektroniczną (adres e-mail) biuro@chowaniak-school.pl lub w inny indywidualnie uzgodniony sposób (w szczególności przez komunikatory internetowe takie jak Viber, WhatsApp, Telegram).
- Klient lub Uczeń może porozumieć się z Organizatorem poprzez pocztę elektroniczną wysyłając wiadomość e-mail na adres poczty elektronicznej (adres e-mail) biuro@chowaniak-school.pl lub w inny indywidualnie uzgodniony sposób (w szczególności przez komunikatory internetowe takie jak Viber, WhatsApp, Telegram).
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikatów i danych przekazywanych Organizatorowi, podejmowane są środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione, danych przesyłanych przez Internet. Korespondencja mailowa jest kierowana wyłącznie do określonego Klienta lub Ucznia.
§ 4. Zawarcie Umowy i płatność
- W celu zawarcia Umowy Klient przekazuje dane niezbędne do zawarcia Umowy poprzez złożenie Zamówienia za pośrednictwem formularza rejestracyjnego. Organizator wysyła na adres poczty elektronicznej Klienta (adres e-mail) lub w inny indywidualnie uzgodniony sposób (w szczególności przez komunikatory internetowe takie jak Viber, WhatsApp, Telegram) formularz rejestracyjny na Kurs. W celu zawarcia Umowy Klient powinien prawidłowo i kompletnie uzupełnić otrzymany formularz rejestracyjny i przesłać go Organizatorowi w terminie 2 dni roboczych od dnia udostępnienia Klientowi tegoż formularza, jednak niż później niż na 24 godziny przed rozpoczęciem Lekcji Wirtualnych.
- Organizator wraz z formularzem rejestracyjnym przesyła Klientowi informacje na temat Kursu, w szczególności jego nazwę, rodzaj i poziom, termin rozpoczęcia Kursu, orientacyjny czas trwania Kursu, ilość zajęć oraz wysokość opłaty za pierwszy miesiąc Lekcji Wirtualnych w ramach Kursu.
- Klient uzupełnia formularz rejestracyjny wpisując swoje imię i nazwisko, adres miejsca zamieszkania, numer telefonu oraz adres e-mail. Klient w formularzu rejestracyjnym wskazuje również preferowany przez niego sposób komunikacji (wybór jednego z komunikatorów internetowych - Viber, WhatsApp, Telegram). W przypadku, gdy Umowa zawierana jest przez Klienta, który nie jest Uczniem, dodatkowo konieczne jest podanie danych osobowych Ucznia – jego imię i nazwisko, adres miejsca zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail.
- Przed zawarciem Umowy Uczeń wykonuje test poziomujący online udostępniony mu przez Organizatora lub odbywa rozmowę z Lektorem w celu ustalenia odpowiedniego dla Ucznia poziomu Kursu, chyba że Uczeń rozpoczyna naukę języka polskiego.
- Złożenie Zamówienia poprzez uzupełnienie formularza rejestracyjnego niesie za sobą obowiązek zapłaty ceny za Kurs.
- Klient zobowiązany jest do uiszczania ceny za Kurs, za każdy miesiąc z góry, poprzez dokonanie przelewu bankowego na rachunek bankowy Organizatora: PL80 1140 2004 0000 3402 7982 4618, kod BIC/SWIFT mBanku: BREXPLPWMBK (w tytule przelewu należy wpisać: imię i nazwisko ucznia zajęcia z języka polskiego jako obcego) lub dokonując płatności przez Stronę Internetową uprzednio wybierając Kurs, na który zapisany jest Uczeń, wpisując imię i nazwisko Klienta oraz jego adres e-mail, a także imię i nazwisko Ucznia, korzystając z systemu płatności online. Dostępne formy płatności: przelew na konto Organizatora; PayByLink, Blik oraz Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro. Podmiotami świadczącymi obsługę płatności online są: Blue Media S.A. w zakresie płatności kartami oraz mBank S.A. w zakresie płatności metodami PayByLink oraz Blik. lub poprzez płatność za pośrednictwem strony internetowej. Dostępne formy płatności:
Karty płatnicze:
* Visa
* Visa Electron
* Mastercard
* MasterCard Electronic
* Maestro - Pełna oferta Kursów znajdujących się w ofercie Organizatora wraz z informacjami odnośnie liczby Lekcji Wirtualnych w ramach Kursu, długości trwania Lekcji Wirtualnych w ramach Kursu, ilości Lekcji Wirtualnych w ramach Kursu, orientacyjnym czasie trwania Kursu i cenie, znajduje się na Stronie Internetowej Organizatora po adresem https://chowaniak-school.pl/page/polski-dla-doroslych
- Klient ma obowiązek dokonać pierwszej płatności najpóźniej na dwa dni robocze przed przystąpieniem przez Ucznia do Lekcji Wirtualnych. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uznania rachunku bankowego Organizatora.
- Klient może uiścić cenę za Kurs z góry maksymalnie za trzy miesiące.
- Cena Kursu obejmuje koszty związane z przeprowadzeniem procesu dydaktycznego oraz koszty związane z przygotowaniem i zorganizowaniem Kursu. Cena Kursu nie zawiera kosztów podręcznika oraz materiałów ćwiczeniowych w wersji książkowej lub elektronicznej, które w przypadku niektórych Kursów mogą być potrzebne Uczniowi do realizacji Kursu.
- Organizator ma prawo zmian cen Kursów oraz przeprowadzania akcji promocyjnych i udzielania rabatów. Rabaty i promocje nie łączą się.
- Ceną wiążącą i ostateczną za poszczególny miesiąc Kursu jest cena podana Klientowi przez Organizatora drogą mailową każdorazowo przed rozpoczęciem każdego miesiąca Kursu. Cena Kursu w danym miesiącu to iloczyn ceny za jedną Lekcję Wirtualną i ilości Lekcji Wirtualnych w danym miesiącu.
- Kolejne płatności za Kurs Klient ma obowiązek dokonać z góry do 30. dnia miesiąca poprzedzającego nowy miesiąc Lekcji Wirtualnych.
- Ceny Kursów prezentowanych na Stronie Internetowej mogą ulegać zmianie, przy czym zmiana ceny Kursu nie ma wpływu na Umowy zawarte przed wejściem w życie zmiany ceny.
- Umowa zawierana jest na czas określony, tj. w przypadku Kursu grupowego - od dnia zawarcia do zakończenia Lekcji Grupowych w ramach zakupionego Kursu, w przypadku Kursu indywidualnego - od dnia zawarcia do czasu zrealizowania wszystkich zakupionych Lekcji Indywidualnych.
- Data rozpoczęcia i harmonogram Lekcji Wirtualnych są orientacyjne, gdyż mogą ulec zmianie z przyczyn technicznych lub w przypadku Kursu grupowego z powodu zbyt małej liczby uczestników zgłoszonych na dany Kurs. Organizator potwierdzi Klientowi datę rozpoczęcia Kursu drogą mailową lub w inny indywidualnie uzgodniony sposób. Jeżeli w ciągu 30 dni od planowanego rozpoczęcia Kursu nie będzie odpowiedniej liczby chętnych umożliwiających rozpoczęcie Kursu, wówczas dana grupa zostanie zlikwidowana. Grupa może zostać zlikwidowana także po rozpoczęciu Kursu z uwagi na zmniejszenie się ilości Uczniów w danej grupie. Zwroty opłat za niezrealizowane Lekcje Wirtualne są dokonywane przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.
§ 5. Organizacja Kursu
- Lekcje Wirtualne Uczeń realizuje z wykorzystaniem posiadanego przez Ucznia sprzętu, z zastrzeżeniem, że Organizator nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne związane z brakiem lub nieprawidłowym funkcjonowaniem urządzeń lub oprogramowaniem koniecznym do realizacji Kursu, które zostało określone w § 3 ust. 2 Regulaminu.
- W przypadku nieodbycia się Lekcji Wirtualnej z przyczyn technicznych zawinionych i zależnych od Organizatora (w tym Lektora lub Native Speakera), lekcja ta zostanie przeprowadzona w innym wspólnie uzgodnionym przez Organizatora i Klienta lub Ucznia terminie, wybranym spośród zaproponowanych przez Organizatora terminów.
- Niekorzystanie przez Ucznia z Lekcji Wirtualnych w okresie obowiązywania Umowy, w tym również nieobecność Ucznia na Lekcjach Wirtualnych, bez względu na przyczynę, nie zwalnia Klienta z obowiązku uiszczania miesięcznych opłat za Kurs i za te Lekcje Wirtualne, na których Uczeń był nieobecny, z uwagi na ponoszone przez Organizatora w celu należytego wykonania Umowy koszty, w szczególności zapewnienia lekcji z Lektorami i Native Speakerami. W takim przypadku Lekcje Wirtualne uważa się zrealizowane i opłaty za te Lekcje Wirtualne nie podlegają zwrotowi.
- W przypadku nieobecności Ucznia z powodu choroby na trzech lub większej ilości Lekcji Wirtualnych pod rząd, Uczniowi przysługuje prawo do indywidualnej jednorazowej konsultacji z Lektorem lub Native Speakerem, która trwa do 30 minut. W takim przypadku Uczeń może wziąć udział w zajęciach wyrównawczych, które są dodatkowo płatne – cena za 30 minut zajęć wyrównawczych wynosi 10 PLN. W przypadku skorzystania przez Ucznia z zajęć wyrównawczych następna płatność miesięczna zostanie powiększona odpowiednio o kwotę wynikająca z odbytych zajęć wyrównawczych. Uczeń w celu wzięcia udziału w zajęciach wyrównawczych kontaktuje się z Organizatorem za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość e-mail na adres biuro@chowaniak-school.pl bądź telefonicznie lub za pośrednictwem komunikatorów internetowych takich jak Viber, WhatsApp, Telegram.
- W przypadku Kursu indywidualnego dopuszczalne jest przełożenie Lekcji Indywidualnej na inny termin. W tym celu Uczeń poinformuje odpowiednio Lektora lub Native Speakera o chęci zmiany terminu Lekcji Indywidualnej co najmniej 24 godziny przed planowaną Lekcją Wirtualną za pośrednictwem komunikatorów internetowych takich jak Viber, WhatsApp, Telegram. W przypadku niepoinformowania ww. osób o chęci zmiany terminu Lekcji Indywidualnej lub poinformowania bez zachowania ww. terminu, Lekcję Indywidualną uważa się za zrealizowaną. Opłata za Lekcję Indywidualną w tym przypadku nie podlega zwrotowi.
- Uczeń za zgodą Lektora lub Native Speakera i Organizatora ma możliwość wykupienia pojedynczych Lekcji Indywidualnych. Pierwszeństwo w zapisach mają osoby, które przystępują do co najmniej miesięcznego Kursu (tj. realizują minimum osiem Lekcji Wirtualnych po 60 minut).
- Uczeń ma możliwość przystąpić do rozpoczętego już Kursu, jeżeli w interesującej go grupie są wolne miejsca i Lektor lub Native Speaker i Organizator wyrażą na to zgodę. W takim przypadku Klient płaci tylko za Lekcje Grupowe, które odbędą się po dniu zapisu Ucznia do grupy. Uczeń ma obowiązek uzupełnić różnice programowe w swoim zakresie lub biorąc udział w Lekcjach Indywidualnych.
- Uczeń ma możliwość zmiany grupy, jeżeli w interesującej go grupie są wolne miejsca i Lektor lub Native Speaker i Organizator wyrażą na to zgodę. W takim przypadku Klient płaci za Lekcje Grupowe, które odbył w poprzedniej grupie oraz za Lekcje Grupowe w nowej grupie. Po zmianie grupy Klient wnosi opłaty zgodnie z cennikiem obowiązującym w danej grupie. Uczeń wnioskuje o zmianę grupy wysyłając wiadomość e-mail na adres Organizatora biuro@ecourses-of-polish.pl. Organizator skontaktuje się z Uczniem w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania wniosku o zmianę grupy.
§ 6. Oświadczenia, prawa i obowiązki Klienta/Ucznia
- Klient zobowiązuje się do wniesienia opłaty za Kurs zgodnie z danymi uzyskanymi od Organizatora i Regulaminem.
- Klient zobowiązuje się do przestrzegania Regulaminu. W przypadku, gdy Umowa zawierana jest przez Klienta, który nie jest Uczniem, Klient zobowiązany jest do zapewnienia przestrzegania przez Ucznia postanowień niniejszego Regulaminu.
- Korzystanie z Platformy Zoom wymaga rejestracji i akceptacji regulaminu zewnętrznego dostawcy usług tj.: Zoom Video Communications Inc. 55, dostępnego na stronie internetowej https://zoom.us/terms.
- Korzystanie z Platformy Google Meet wymaga posiadania przez Ucznia konta Google.
- Uczeń jest zobowiązany do:
- korzystania z usług świadczonych przez Organizatora w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu,
- korzystania z usług świadczonych przez Organizatora zgodnie z dobrymi obyczajami oraz z poszanowaniem dóbr osobistych innych osób, w szczególności Uczeń zobowiązuje się do odnoszenia się do innych Uczniów, Lektorów i Native Speakerów z należytym szacunkiem, w sposób nienaruszający godności tych osób,
- niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym, w szczególności podczas Lekcji Wirtualnych,
- korzystania z usług świadczonych przez Organizatora w sposób niezakłócający jego funkcjonowania,
- korzystania z wszelkich treści udostępnianych przez Organizatora w ramach świadczenia usług jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- przestrzegania dyscypliny, sumiennego wykonywania zadań domowych oraz punktualnego dołączenia się do Lekcji Wirtualnych.
- W przypadku niewykonania zadania domowego przez Ucznia lub spóźnienia się o ponad 15 minut na Lekcję Wirtualną, Uczeń może zostać niedopuszczony do Lekcji Wirtualnej. Lekcję Wirtualną w takim przypadku uważa się za zrealizowaną i opłata za tę Lekcję Wirtualną nie podlega zwrotowi.
- Uczniowi zabrania się:
- podawania się za innego Ucznia,
- umożliwiania uczestnictwa w Kursie innej osobie,
- utrwalania i rozpowszechniania nagrań z zajęć, w tym wizerunków innych Uczniów, Lektora, Native Speakera.
- Klient i Uczeń nie będzie podejmował czynności, które mogłyby narazić Organizatora na jakąkolwiek szkodę majątkową lub niemajątkową.
- W związku z charakterystyką Kursów, których immanentną cechą jest rejestrowanie wizerunku Ucznia podczas trwania zajęć, Uczeń przyjmuje do wiadomości, że wizerunek Ucznia będzie udostępniony w czasie rzeczywistym również innym Uczniom z grupy oraz Lektorom i Native Speakerom.
- W celu korzystania ze wszystkich funkcjonalności Kursu każdorazowo należy włączyć mikrofon i kamerę, aby umożliwić przesyłanie obrazu i dźwięku. Uczeń przyjmuje do wiadomości, że rezygnacja z włączenia ww. opcji może wpłynąć na niższą jakość i efektowność Kursu. Włączenie kamery jest zalecane przez Organizatora, jednakże włączenie mikrofonu jest obowiązkowe w celu dopuszczenia Ucznia do Lekcji Wirtualnych. W przypadku niedopuszczenia Ucznia do Lekcji Wirtualnej z powodu braku włączonego mikrofonu lub jakichkolwiek problemów z mikrofonem leżących po stronie Ucznia, Lekcję Wirtualną uważa się za zrealizowaną. W tym przypadku opłata za Lekcję Wirtualną nie podlega zwrotowi.
- Uczeń ma obowiązek sprawdzić działanie kamery i mikrofonu przed rozpoczęciem Lekcji Wirtualnych. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe funkcjonowanie ww. urządzeń Ucznia lub ich brak.
- Uczeń otrzymuje potwierdzenie udziału w zajęciach po zakończeniu Kursu, jeżeli Uczeń spełnia łącznie trzy przesłanki:
- obecność Ucznia na Lekcjach Wirtualnych wynosi co najmniej 60%,
- Uczeń nie ma zaległości z wykonaniem zadań domowych,
- Uczeń zdał test końcowy na co najmniej 60%.
§ 7. Oświadczenia, prawa i obowiązki Organizatora
- Organizator zobowiązany jest realizować Kurs w ramach Lekcji Wirtualnych zgodnie z warunkami określonymi w Regulaminie, z należytą starannością i na właściwym poziomie.
- Organizator oświadcza, że Lektorzy i Native Speakerzy prowadząc Kurs dysponują przygotowaniem merytorycznym, wiedzą, środkami i zasobami koniecznymi do prawidłowego przeprowadzenia Kursu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za:
- bezprawne lub sprzeczne z zasadami współżycia społecznego działania i zaniechania innych Uczniów Kursu,
- działania oprogramowania lub sprzętu należącego do Ucznia, które uniemożliwia lub utrudnia korzystanie z Kursu i uczestnictwo w Lekcjach Wirtualnych, w tym wywołane przez bezprawne działania osób trzecich polegające na ingerencji w system komputerowy Ucznia, w szczególności włamania oraz wirusy komputerowe,
- bezpieczeństwo Uczniów w trakcie Kursu,
- bezprawne utrwalenie i rozpowszechnienie Ucznia przez innego Ucznia.
- W celu realizacji Kursu za pośrednictwem Platformy Zoom Organizator zobowiązuje się dostarczyć Uczniowi przed pierwszą Lekcją Wirtualną link do Lekcji Wirtualnych na Platformie Zoom za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość e-mail na adres wskazany przez Klienta.
- W celu realizacji Kursu za pośrednictwem Platformy Google Meet Organizator zobowiązuje się dostarczyć Uczniowi link do Lekcji Wirtualnej każdorazowo w dniu poprzedzającym dzień odbycia planowanej Lekcji Wirtualnej za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość e-mail na adres wskazany przez Klienta.
- Platforma, za pośrednictwem której odbywają się Lekcje Wirtualne, jest określona w informacji na temat Kursu, wysyłanego Klientowi wraz z formularzem rejestracyjnym. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany z przyczyn technicznych platformy, za pośrednictwem której odbywa się Kurs, w trakcie trwania Kursu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu jego Strony Internetowej, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Strony Internetowej z infrastrukturą techniczną użytkownika.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wyłączenia działania Strony Internetowej na czas niezbędny do dokonywania niezbędnych prac technicznych. O wyłączeniu działania Strony Internetowej użytkownik jest informowany po wejściu na Stronę Internetową.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Lektora lub Native Speakera w trakcie trwania Kursu.
§ 8. Wypowiedzenie Umowy
- Organizator ma prawo wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym, gdy Uczeń swym zachowaniem narusza postanowienia niniejszego Regulaminu, zwłaszcza gdy podczas Lekcji Wirtualnej uniemożliwia jej prowadzenie lub narusza dobra osobiste Lektora, Native Speakera lub innych Uczniów.
- Organizator ma prawo wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym, gdy Klient nie uiści płatności za Kurs w terminie określonym w niniejszym Regulaminie.
- Organizator może wypowiedzieć Umowę w każdym czasie bez podawania przyczyny, ze skutkiem prawnym na koniec miesiąca, za który Uczeń uregulował płatność.
- Gdy wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, Organizator jest odpowiedzialny za szkodę.
- Klientowi przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy w trybie natychmiastowym w przypadku, gdy z winy Organizatora nie odbędą się cztery kolejne Lekcje Wirtualne.
- Klientowi w każdym czasie przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy bez podawania przyczyny, ze skutkiem prawnym na koniec miesiąca, za który Klient uregulował płatność. Wypowiedzenie powinno zawierać co najmniej oznaczenie Klienta (imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej) i oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy.
- Jeżeli wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, Klient obowiązany jest naprawić szkodę.
- Wypowiedzenie Umowy skutkuje zwrotem dokonanej wpłaty po potrąceniu wynagrodzenia za zrealizowane przez Ucznia Lekcje Wirtualne.
- Wypowiedzenia dokonuje się w formie dokumentowej w rozumieniu art. 772 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.) na adres e-mail Organizatora biuro@ecourses-of-polish.pl lub adres e-mail Klienta przez niego wskazany.
- Wypowiedzenie Umowy jest równoznaczne z brakiem możliwości dostępu do Kursu.
- Zwroty opłat za Kurs są dokonywane przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 9. Newsletter
- Użytkownik Strony Internetowej może wyrazić zgodę na otrzymywanie Newslettera udostępnianego przez Organizatora. Newsletter wysyłany jest wyłącznie do użytkowników, którzy zamówili Newsletter poprzez podanie imienia i adresu poczty elektronicznej (adres e-mail) w odpowiednim polu na Stronie Internetowej dotyczącym zamówienia Newslettera i wyrazili zgodę na otrzymywanie na podany adres poczty elektronicznej (adres e-mail) informacji handlowych i zaakceptowali Politykę prywatności.
- W ramach usługi Newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany przez użytkownika adres poczty elektronicznej (adres e-mail), wysyłana jest informacja w formie listu elektronicznego (e-mail). Newsletter zawiera w szczególności informacje o ofercie Kursów Organizatora, nowych Kursach, aktualnych promocjach oraz inne informacje o Kursach oferowanych przez Organizatora. Newsletter wysyłany jest nieodpłatnie.
- Użytkownik może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów zrezygnować
z Newslettera, wysyłając - w odpowiedzi na wiadomość otrzymaną w ramach Newslettera - wiadomość o treści „Rezygnuję”.
§ 10. Reklamacje
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na piśmie i przesłana na adres Organizatora: ul. Wielopole 18b, 31-072 Kraków lub wysłana wiadomością elektroniczną na adres poczty elektronicznej Organizatora (adres e-mail) an.cherniavska@gmail.com. Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- oznaczenie Klienta (imię, nazwisko, adres miejsca zamieszkania, adres poczty elektronicznej);
- imię i nazwisko Lektora lub Native Speakera i nazwę Kursu, którego dotyczy reklamacja,
- przedmiot reklamacji, uzasadnienie i oczekiwania Klienta.
- W przypadku stwierdzenia przez Organizatora konieczności uzupełniania reklamacji przez Klienta, Organizator skontaktuje się z Klientem za pośrednictwem poczty elektronicznej, wysyłając wiadomość e-mail, bądź telefonicznie lub za pośrednictwem komunikatorów internetowych takich jak Viber, WhatsApp, Telegram.
- Organizator rozpatruje reklamację i odpowiada zgłaszającemu w sposób, w jaki reklamacja została do niego przesłana, na adres podany w reklamacji, w przypadku Konsumentów - niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania przez Organizatora.
- Klient będący przedsiębiorcą na prawach konsumenta akceptując niniejszy Regulamin, a następnie korzystając z prawa do reklamacji powinien wskazać dane potwierdzające jego status zgodny z art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.).
- Organizator nie udziela gwarancji na Kurs w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.).
§ 11. Odstąpienie od Umowy
- Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, jest przedsiębiorca, który zawiera umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, o ile umowa ta nie posiada dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Do przedsiębiorcy na prawach konsumenta stosuje się postanowienia niniejszego regulaminu odnoszące się do konsumenta.
- Klient będący konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni, licząc od dnia zawarcia Umowy.
- Do zachowania ww. terminu wystarczy wysłanie Organizatorowi oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przed jego upływem na adres poczty elektronicznej Organizatora (adres e-mail): an.cherniavska@gmail.com..
- Pomocniczy wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zawartej na odległość stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Klient będący przedsiębiorcą na prawach konsumenta, akceptując niniejszy Regulamin, a następnie korzystając z prawa do odstąpienia od Umowy, powinien uzupełnić stosowny formularz odstąpienia od Umowy, a w szczególności dane potwierdzające jego status zgodny z art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.).
- Pomocniczy wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zawartej na odległość w przypadku przedsiębiorcy na prawach konsumenta stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.
- W przypadku odstąpienia od umowy Organizator zwraca wszystkie otrzymane od konsumenta płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Organizator otrzymał oświadczenie konsumenta o odstąpieniu od Umowy.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Konsument może wskazać numer rachunku bankowego w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy, na który ma nastąpić zwrot płatności.
- W przypadku odstąpienia od Umowy przez konsumenta Umowę uważa się za niezawartą.
- Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu żądania świadczenia mu Kursu przed upływem terminu odstąpienia od Umowy, konsument rozpoczynając uczestniczenie w Lekcjach Wirtualnych zgadza się tym samym na rozpoczęcie świadczenia usługi z pominięciem 14-dniowego okresu odstąpienia od umowy. Po rozpoczęciu korzystania z usługi konsumentowi przysługuje nadal prawo wypowiedzenia umowy w każdym momencie na zasadach określonych w § 8 niniejszego Regulaminu.
§ 12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji dochodzenia roszczeń, w tym m.in.:
- zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu. Informacje dotyczące procedury mediacyjnej znajdują się w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy. Wykaz stałych polubownych sądów konsumenckich znajduje się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php;
- zwrócenie się o bezpłatną pomoc prawną do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, m.in. Federacji Konsumentów (www.federacja-konsumentow.org.pl).
- Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
- Organizator jednocześnie informuje, iż konsumentom przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show.
§ 13. Zmiana Regulaminu
- Niniejszy Regulamin może ulec zmianie z ważnych przyczyn, w szczególności w przypadku:
- zmiany obowiązujących przepisów prawa,
- nałożenia określonych obowiązków przez organy państwa,
- zmiany sposobów płatności,
- zmiany sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną,
- usprawnienia działania Strony Internetowej i obsługi użytkowników,
- poprawy ochrony prywatności Klientów lub Uczniów,
- zmian w Polityce prywatności,
- zapobiegania nadużyciom,
- względów bezpieczeństwa,
- zmian technologicznych i funkcjonalnych,
- zmian w zakresie świadczonych usług.
- Informacja o zmianie Regulaminu zostanie przekazana za pośrednictwem korespondencji e-mail lub poprzez przekazanie jasnej i wyraźnej informacji na Stronie Internetowej, w obu przypadkach, z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem. Zmiany wchodzą w życie w dacie wskazanej w informacji, o której mowa w niniejszym ustępie.
- Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian, przysługuje uprawnienie do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem na dzień wejścia w życie zmian Regulaminu, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
§ 14. Postanowienia końcowe
- Umowy są zawierane w języku polskim.
- Prawem właściwym dla Umowy pomiędzy Organizatorem a Klientem jest prawo polskie.
- Wszelkie spory pomiędzy Organizatorem a Klientem, odnoszące się do realizacji usług przez Organizatora, będą rozpoznawane przez powszechny sąd polski, którego właściwość zostanie ustalona na podstawie przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. 1964 nr 43 poz. 296 z późn. zm.).
- Organizator przetwarza oraz przechowuje dane osobowe Klientów i Uczniów. Przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych szczegółowo zostało uregulowane w Polityce prywatności.
- W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu decyzją kompetentnego organu lub sądu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą Organizatora oraz Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.), ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.) i ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 z późn. zm.).
- Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 15.01.2021 r.
Załącznik nr 1
WZÓR FORMULARZA OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY W PRZYPADKU KONSUMENTA
………………., dn. …………….
………………………………
………………………………
………………………………
(imię i nazwisko konsumenta, adres)
Centrum Edukacyjne Chowaniak Anastasiia Cherniavska
ul. Wielopole18b/ VII,
31-072, Kraków
OŚWIADCZENIE
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Ja, ……………………………… niniejszym informuję, o moim odstąpieniu od Umowy świadczenia usług w przedmiocie Kursu językowego ……………………………………………………………….[1], zawartej w dniu ………………………………[2] .
Proszę o zwrot zapłaconej ceny na rachunek bankowy nr ……………………………… .
………………………………
(data, podpis konsumenta)
Załącznik nr 2
WZÓR FORMULARZA OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY W PRZYPADKU PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH KONSUMENTA
………………., dn. …………….
………………………………
………………………………
………………………………
(nazwa przedsiębiorcy, adres, NIP)
Centrum Edukacyjne Chowaniak Anastasiia Cherniavska
ul. Wielopole18b/ VII,
31-072, Kraków
OŚWIADCZENIE
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Ja, ……………………………… niniejszym informuję, o moim odstąpieniu od Umowy świadczenia usług w przedmiocie Kursu językowego ……………………………………………………………….[3], zawartej w dniu ………………………………[4] .
Proszę o zwrot zapłaconej ceny na rachunek bankowy nr ……………………………… .
Jednocześnie oświadczam, że zawarta Umowa jest bezpośrednio związana z prowadzoną przeze mnie działalnością gospodarczą, ale nie posiada ona dla mnie charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przeze mnie działalności gospodarczej na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zgodnie z art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.)
Na dowód tego wymieniam poniżej PKD dla mojej działalności gospodarczej znajdujące się w CEIDG:
- PKD nr ………………………………, opis: …………………………………………………;
- PKD nr ………………………………, opis: …………………………………………………;
- PKD nr ………………………………, opis: …………………………………………………;
- PKD nr ………………………………, opis: …………………………………………………;
- PKD nr ………………………………, opis: …………………………………………………;
- PKD nr ………………………………, opis: …………………………………………………;
- PKD nr ………………………………, opis: …………………………………………………;
- PKD nr ………………………………, opis: ………………………………………………….
………………………………
(data, podpis przedsiębiorcy)
[1] Proszę podać szczegóły Kursu.
[2] Proszę podać datę Umowy.
[3] Proszę podać szczegóły Kursu.
[4] Proszę podać datę Umowy.