Polityka prywatności

I. Postanowienia ogólne

1. Administratorem danych osobowych użytkowników jest właściciel Strony Internetowej działającej pod domeną www.centrumswp.pl [dalej: Strona Internetowa] – Anastasiia Cherniavska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Centrum Edukacyjne Chowaniak Anastasiia Cherniavska, pod adresem ul. Wielopole 18b/ VII, 31-172 Kraków, na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadająca numer NIP 9452233931 i REGON 385535889 [dalej: Administrator]. Użytkownik może skontaktować się z Administratorem drogą mailową na adres e-mail an.cherniavska@gmail.com  lub telefonicznie pod nr +48 (727) 777-775.

2. Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Strony Internetowej oraz powiązanych z nią usług, a także stanowi klauzulę informacyjną odnośnie przetwarzania danych osobowych przez Administratora w ramach świadczonych przez niego usług.

3. Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) [dalej: RODO].

4. Administrator dokłada wszelkich starań w celu ochrony prywatności użytkowników Strony Internetowej oraz wszelkich danych i informacji, które zostały od nich pozyskane. Z należytą starannością dobiera i stosuje techniczne środki ochrony, zarówno programistyczne jak i organizacyjne, tym samym zapewniając ochronę przed ich udostępnieniem, ujawnieniem, utraceniem, zniszczeniem, nieuprawnioną modyfikacją czy przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa.

5. Dane zbierane przez Administratora przetwarzane są zgodnie z prawem, z poszanowaniem zasad rzetelności i przejrzystości, gromadzone są w minimalnym zakresie koniecznym dla wyszczególnionych celów i przetwarzane zgodnie z nimi, niepoddawane dalszemu przetworzeniu niezgodnemu z tymi celami, adekwatne i poprawne merytorycznie w stosunku do przeznaczenia oraz przechowywane w sposób umożliwiający identyfikację osób, których dane dotyczą.

6. Dane użytkownika mogą być udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie, jeśli jest to konieczne w celu świadczenia żądanych usług (I), Administrator posiada wyraźne i jednoznaczne upoważnienie użytkownika (II), zażąda tego właściwy organ zgodnie ze swoimi funkcjami (III) lub jeśli jest to wymagane przez prawo (IV).

7. Dostęp do danych osobowych użytkownika mogą mieć przede wszystkim upoważnieni pracownicy i współpracownicy Administratora oraz usługodawcy, którym w drodze umowy powierzono przetwarzanie danych osobowych na potrzeby realizacji usług świadczonych dla Administratora w szczególności: dostawcy usług informatycznych, usług marketingowych, biura rachunkowe i księgowe, firmy świadczące usługi językowe, firmy windykacyjne, firmy prowadzące platformy edukacyjne, dostawcy usług archiwizacyjnych i niszczenia dokumentów oraz upoważnieni pracownicy i współpracownicy ww. podmiotów.

8. Dane osobowe są przekazywane bankom w celu obsługi płatności, Blue Media S.A. - podmiotowi świadczącemu obsługę płatności online w zakresie płatności kartami i podmiotom świadczącym usługi prawne w celu wykonania zleconych przez Administratora usług.

9. Użytkownik korzystający z usług w ramach Strony Internetowej potwierdza, że zapoznał się z postanowieniami niniejszej Polityki prywatności oraz Regulaminu świadczenia usług w postaci kursu językowego drogą elektroniczną. Użytkownik przekazując Administratorowi swoje dane osobowe wyraźnie wyraża zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych przez Administratora zgodnie z warunkami niniejszej Polityki prywatności i celami w niej określonymi. 

10. Administrator danych osobowych oświadcza, iż Polityka prywatności pełni rolę informacyjną co oznacza, iż nie jest ona źródłem obowiązków dla użytkowników Strony Internetowej. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w ramach świadczenia przez niego usług, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania na Stronie Internetowej plików cookies.

II. Przetwarzane dane osobowe, cel przetwarzania danych i podstawa prawna przetwarzania

1. Administrator przetwarza dane osobowe dostarczane przez Ucznia w rozumieniu Regulaminu świadczenia usług w postaci kursu językowego droga elektroniczną [dalej: Regulamin] w celu przeprowadzenia testu poziomującego lub rozmowy z lektorem. Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych: imię i nazwisko, numer telefonu adres e-mail.  Dane Ucznia są przetwarzane w celu doboru odpowiedniego kursu dla Ucznia, zapisu na kurs i zawarcia umowy. Podstawą prawną do przetwarzania tych danych osobowych jest niezbędność przetwarzania danych do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

2. Administrator przetwarza dane osobowe dostarczane przez Klienta w rozumieniu Regulaminu w celu złożenia zamówienia na kurs przez Klienta za pośrednictwem formularza rejestracyjnego oraz w celu zawarcia i wykonania umowy zawartej na odległość o świadczenie usług kursu, w tym obsługi płatności:

  1. W przypadku, w którym Klient w rozumieniu Regulaminu jest jednocześnie Uczniem w rozumieniu Regulaminu, wówczas administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych: imię i nazwisko, adres miejsca zamieszkania, data urodzenia, adres e-mail, numer telefonu, nazwa użytkownika w Platformie Zoom, nazwa konta Google, dane dotyczące płatności, informacje o wykształceniu, wizerunek.
  2. W przypadku, w którym uprawnionym do uczestnictwa w kursie jest osoba niebędąca Klientem, wówczas administrator przetwarza następujące kategorie danych Klienta: imię i nazwisko, adres miejsca zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail, dane dotyczące płatności. Administrator przetwarza także następujące kategorie danych Ucznia: imię i nazwisko, adres miejsca zamieszkania, datę urodzenia, numer telefonu, adres e-mail, nazwa użytkownika w Platformie Zoom, nazwa konta Google, informacje o wykształceniu, wizerunek.

Dane Klienta i Ucznia są przetwarzane w szczególności w celu realizacji umowy, płatności, komunikacji z użytkownikiem, prawidłowej organizacji i przeprowadzenia kursu językowego. Podstawą prawną do przetwarzania tych danych osobowych jest niezbędność przetwarzania danych do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz realizacja obowiązków wynikających z przepisów podatkowych i rachunkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, dla których zostały zebrane.

3. Administrator przetwarza również dane osobowe, które są udzielane przez Klienta w rozumieniu Regulaminu przy zgłaszaniu reklamacji, realizacji prawa do wypowiedzenia umowy i odstąpienia od umowy. Podstawą prawną do przetwarzania tych danych osobowych jest fakt, że jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). W tych celach Administrator może przetwarzać w szczególności następujące dane osobowe: imię i nazwisko, dane adresowe, adres e-mail, dane dotyczące kursu, nr rachunku bankowego. Podanie danych osobowych w ramach zgłoszenia reklamacji jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, dla których zostały zebrane.

4. Administrator przetwarza dane osobowe, które użytkownik (w tym Klient w rozumieniu Regulaminu i Uczeń w rozumieniu Regulaminu) powierza Administratorowi przy wypełnianiu formularzy kontaktowych, rozmów telefonicznych lub przez adres e-mail. Dane te są wykorzystywane zgodnie z określonym celem przetwarzania, aby móc w sposób poprawny odpowiedzieć na zapytania użytkownika. Podstawą prawną do przetwarzania tych danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, względnie art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Uzasadniony interes Administratora wynika z celu, jakim jest odpowiadanie na zapytania użytkownika, rozwiązywanie ewentualnych problemów i tym samym utrzymywanie oraz zwiększanie zadowolenia użytkownika jako klienta lub innych użytkowników Strony Internetowej. Podanie danych osobowych w tym zakresie jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, dla których zostały zebrane.

5. Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników w celu wysyłania użytkownikom komunikatów marketingowych [dalej: Newsletter]. Tego rodzaju komunikaty wysyłane drogą mailową obejmują w szczególności informacje o ofercie Kursów Organizatora, nowych Kursach, aktualnych promocjach oraz inne informacje o Kursach oferowanych przez Organizatora. Podstawą prawną do tego przetwarzania danych osobowych jest wyrażenie zgody przez użytkownika na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Użytkownik może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów zrezygnować z Newslettera, wysyłając - w odpowiedzi na wiadomość otrzymaną w ramach Newslettera - wiadomość o treści „Rezygnuję”. Do celów marketingowych, tj. w celu wysyłania użytkownikowi Newslettera, Administrator przetwarza następujące dane: imię użytkownika i adres e-mail. Podanie danych osobowych w celu wysyłki Newslettera jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, dla których zostały zebrane.

6. Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników (w tym Klientów w rozumieniu Regulaminu i Uczniów w rozumieniu Regulaminu) w przypadku zaistnienia nieporozumień i konieczności ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami. Administrator może przetwarzać dane ujawnione w ramach korzystania z usług Administratora oraz inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej szkody. Podstawa przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w postaci ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

7. Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników, które nie zostały bezpośrednio udzielone przez użytkowników. Administrator wykorzystuje pliki cookies. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w urządzeniu użytkownika Strony Internetowej. Administrator wykorzystuje dwa rodzaje plików cookies:

  1. pliki cookies do prawidłowego działania Strony Internetowej, które pozwalają na poruszanie się i korzystanie ze Strony Internetowej. Te pliki cookies nie identyfikują użytkownika osobiście. Jeśli użytkownik nie zgadza się na używanie tego typu plików, wówczas działanie serwisu lub jego komponentów może ulec pogorszeniu;
  2. pliki cookies analityczne, za pomocą których Administrator pozyskuje informacje na temat tego, jak użytkownicy korzystają ze Strony Internetowej, jakie strony odwiedzają i jak długo w serwisie są. Pozwalają także optymalizować zawartość witryny pod kątem odwiedzających. Te pliki cookies nie identyfikują użytkownika osobiście. Informacje pozyskane za ich pomocą są anonimowe.

Administrator może używać plików cookies w celu: ułatwienia sobie i stronom trzecim otrzymywania informacji o wizytach użytkownika na Stronie Internetowej, przetwarzania zamówienia, ulepszenia witryny i poznania zainteresowań użytkownika, udzielenia pomocy w uzyskaniu potrzebnych informacji. Niektóre pliki cookies są przechowywane od momentu wejścia na            Stronę Internetową do zakończenia pracy w przeglądarce. Po zamknięciu przeglądarki pliki te stają się niepotrzebne i są automatycznie usuwane. Te pliki cookies nazywane są plikami cookies sesji. Niektóre pliki cookies są zapisywane na urządzeniu między sesjami przeglądania. Te pliki cookies nazywane są trwałymi. Okres przechowywania trwałych plików cookies na urządzeniu zależy od ich funkcji. Pliki cookies są umieszczane na urządzeniu użytkownika przez administrację tej strony i jej subdomen. Te pliki cookies nazywane są plikami „własnymi”. Niektóre pliki cookies mogą być umieszczane na urządzeniu użytkownika przez innych operatorów: Yandex.Metrica, Google Analytics, Sendpulse i inne. Te pliki cookies nazywane są plikami „stron trzecich”. Większość przeglądarek internetowych automatycznie akceptuje pliki cookies. Użytkownik może zmienić ustawienia, aby blokować pliki cookies lub ostrzegać użytkownika o przesyłaniu tego typu plików na urządzenie. Jeśli obsługa plików cookies zostanie wyłączona, strona może przestać działać poprawnie. Jeżeli użytkownik korzysta z różnych urządzeń, aby uzyskać dostęp do witryny Administratora, użytkownik powinien upewnić się, że każda przeglądarka na każdym urządzeniu jest skonfigurowana zgodnie z preferencjami użytkownika w zakresie obsługi plików cookies. Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest: niezbędność ich przetwarzania do wykonania umowy (jeśli informacje są wykorzystywane w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania użytkownikom treści zgromadzonych na stronie internetowej) lub prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na optymalizacji Strony Internetowej.

8. Informacje gromadzone przez Administratora w związku z korzystaniem ze Strony internetowej mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania, jednak nie będzie ono skutkować podejmowaniem decyzji wywołujących skutki prawne lub wpływających na użytkownika w podobnie istotny sposób.

9. Zasadniczo podmioty, którym Administrator przekazuje dane osobowe mają siedzibę w państwie znajdującym się w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) lub państwie uznanym za zapewniający adekwatny poziom ochrony danych osobowych. W przypadku przekazania danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, takie przekazanie odbywa się wyłącznie na zasadach określonych w art. 46, art. 47 lub art. 49 RODO.

III. Okres przechowywania danych osobowych

Administrator przetwarza dane osobowe jedynie przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, nie dłużej jednak niż:

  • w przypadku przetwarzania danych w celu realizacji umowy – do wykonania umowy, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń wynikających z umowy,
  • w celu realizacji obowiązków podatkowych i rachunkowych – przez okres wymagany przez te przepisy,
  • w przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody – do czasu jej cofnięcia, lecz z uwzględnieniem czasu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń, jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec Administratora,
  • w przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu – do czasu uznania przez Administratora zgłoszonego sprzeciwu wobec przetwarzania danych za skuteczny,
  • w odniesieniu do danych osobowych przekazanych poprzez wypełnienie formularzy kontaktowych, rozmów telefonicznych lub wiadomości e-mail, które nie są związane z realizacją umowy - dane będą przetwarzane przez czas niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zapytanie lub w celu podjęcia innych działań w związku z otrzymaną od użytkownika wiadomością,
  • w przypadku dochodzenia roszczeń - przez okres przedawnienia roszczeń, który zazwyczaj wynosi 3 lub 6 lat, lecz w szczególnych przypadkach przewidzianych prawem może być dłuższy.

IV. Prawa osób, których dane dotyczą

1. Jeżeli podstawą przetwarzania danych użytkownika jest wyrażona zgoda, użytkownik może w każdym czasie cofnąć zgodę, co nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Użytkownicy akceptują i zgadzają się, że cofnięcie zgody spowoduje, że Administrator nie będzie w stanie świadczyć usług w pełnym zakresie.

2. Użytkownicy mogą zwrócić się do Administratora z pytaniem, czy przetwarzane są ich dane osobowe oraz uzyskać dostęp do nich i informacje wynikające z art. 15 RODO.

3. Jak przewidziano w art. 16 RODO, użytkownicy mogą żądać od Administratora sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.

4. Prawo do usunięcia danych umożliwia użytkownikom żądanie od Administratora usunięcia ich danych osobowych w przypadkach przewidzianych w art. 17 RODO. Prawo to może zostać zrealizowane wtedy, gdy Administrator nie będzie zobowiązany przez przepisy prawa do dalszego przetwarzania danych.

5. Administrator ograniczy wykorzystanie danych użytkownika zgodnie z postanowieniami art. 18 RODO, jeżeli użytkownik zażąda tego, na podstawie warunków określonych w tym artykule.

6. Artykuł 20 RODO reguluje prawo użytkowników do przenoszenia danych, które pozwala im zwracać się do Administratora o przesłanie wszystkich danych znajdujących się w posiadaniu Administratora w ustrukturyzowanym i nadającym się do odczytu maszynowego formacie oraz o przekazanie ich do innego administratora plików na wniosek samych użytkowników.

7. Zgodnie z postanowieniami art. 21 RODO użytkownicy mają również prawo sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych przechowywanych przez Administratora.

8. Ponieważ korzystanie z ww. praw ma bardzo osobisty charakter, Administrator może wymagać od osób, których dane dotyczą, potwierdzenia tożsamości poprzez zadanie dodatkowych pytań weryfikacyjnych. Z praw tych należy korzystać, zwracając się do Administratora w formie mailowej: an.cherniavska@gmail.com. Żądanie takie powinno zawierać podpis i adres osoby, której dane dotyczą.

9. Użytkownikowi przysługuje prawo złożenia skargi do organu nadzorczego; do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego.

V. Postanowienia końcowe

W związku z ciągłym rozwojem działalności Administratora niniejsza Polityka prywatności może ulec zmianie. W żadnym wypadku Administrator nie będzie modyfikował swoich zasad ani praktyk w celu zmniejszenia ich skuteczności w zakresie ochrony wcześniej przechowywanych danych osobowych użytkowników.

VI. Dane kontaktowe Administratora danych

Centrum Edukacyjne Chowaniak Anastasiia Cherniavska
ul. Wielopole 18b/ VII, 31-172 Kraków
NIP 9452233931
REGON 385535889
nr tel.: +48 (727) 777-775